U ovom članku pokušat ću vam pobliže pojasniti što je to SEO i zašto smatram da je on jedan od glavnih alata digitalnog marketinga (a siguran sam da će se s time složiti i mnogi drugi). SEO je kratica za Search Engine Optimization i ustvari predstavlja optimizaciju vaše web-stranice na razne načine kako bi se što bolje rangirala na pretraživačima (ponajviše za Google koji je daleko najpopularniji pretraživač).
Za vas kao potencijalnog prodavatelja nekih usluga ili proizvoda dobro rangiranje na Googleu moglo bi značiti hoćete li i koliko ćete biti uspješni. Ipak, SEO nije toliko jednostavan i sastoji se od puno detalja, a ja ću s vama podijeliti one koje smatram najvažnijima i na koje biste se trebali fokusirati.
Ključne riječi i kvalitetan sadržaj kao ključ uspjeha
Iako se za SEO i za bolje rangiranje web-stranica koriste razne stvari, moje razmišljanje je da se najviše morate fokusirati na kvalitetan sadržaj i na određene ključne riječi. Pretraživači neće samo tako vašu web-stranicu rangirati na neko visoko mjesto, ako za to nemaju valjanog razloga. Zbog toga je važno da na njima imate iznimno kvalitetan sadržaj, koji se sastoji od kvalitetnih članaka, koji su dobro koncipirani te koji su prožeti dobrim ključnim riječima.
Stoga, morate napraviti dobro istraživanje za koje ključne riječi biste se mogli dobro rangirati jer za one popularnije konkurencija je sigurna vrlo jaka i teško ćete se uspjeti probiti. Zato je uvijek dobro potražiti neke manje popularne ključne riječi i ciljati na određenu nišu, a kasnije s vremenom probati sve još dodatno proširiti.
Redovita analitika SEO rezultata
Još jedna stvar koju danas mnogi podcjenjuju i kasnije se neugodno iznenade, odnosi se na redovito praćenje analitike posjećenosti vaše web-stranice. Ona će vam dati odgovore na glavno pitanje, odnosno na pitanje radite li ispravno ili trebate nešto mijenjati. Također ćete na vrijeme primijetiti ako se nešto promijenilo. Naime, pretraživači, a posebno Google, povremeno mijenjaju svoje algoritme, kako bi dodatno unaprijedili svoj proces indeksiranja i rangiranja web-stranica, a sve s ciljem da rangiraju što kvalitetnije web-stranice.
Oni koji to ne primijete na vrijeme bi zbog toga mogli puno izgubiti. Zato je redovito praćenje analitike za kvalitetan SEO gotovo neophodno jer samo tako možete očekivati uspjeh. Ako nemate sami vremena za to, uvijek možete zaposliti nekog pojedinca ili tvrtku koji će se baviti tim dijelom poslovanja. Kvalitetno odrađen dio vezan uz SEO može vam itekako utjecati na povećanje prometa pa nipošto nemojte zanemariti taj aspekt poslovanja.